Uitgelichte berichten

Feestje op je bord: goulash met hamlappen

Een oma's classic is natuurlijk de goulash met hamlappen. Wij geven je graag een gezondere versie met veel groenten en kleur! - En heb je nog wat over, bewaar dit dan in de koelkast. De dag erna is het vaak ook nog erg lekker!

HOOFDGERECHT | 20 MIN. | 4 PERSONEN - 400 gram zilvervliesrijst - 400 gram hamlappen - 600 gram prei - 3 kleine uien - 1 Spaanse peper (vers) - 1 rode paprika - 1 groene paprika - 1 tl cayennepeper - 1 tl paprikapoeder - 1 blik tomatenblokjes (blik á 400 gram) - 1 klein blikje tomatenpuree (blikje á 70 gram) - 3 perziken - 3 eetlepels ketjap manis - 1 eetlepel vloeibaar bak en braadproduct (ongezouten) of olijfolie

Bereiding Kook de zilvervliesrijst gaar. Snij alle groenten klein. Snijd de hamlappen in stukjes. Kruid ze met een snufje peper en zout. Bak ze in een pan met een eetlepel vloeibaar bak en braadproduct of olie goudbruin. Voeg de rode peper toe en bak even mee. Voeg dan de uien bij het vlees, vervolgens de prei en daarna de paprika. Bak even mee tot de groenten zacht en glazig worden. Voeg dan de tomatenpuree, de tomatenblokjes, de specerijen en de ketjap toe. Laat op een laag pitje 10 minuten sudderen. Ontpit ondertussen de perziken en snij in stukjes. Voeg deze toe aan de saus en warm nog even mee. Serveer samen met de zilvervliesrijst. Garneer het gerecht eventueel met wat verse koriander. Tip: Ben je geen fan van varkensvlees? Vervang de hamlappen in dat geval door kipfilet.

Voedingswaarde per persoon : Energie (kcal) 686 Vet (g) 9,1 Verzadigd vet (g) 2,0 Eiwit (g) 37,2 Koolhydr. (g) 106,3 Vezels (g) 13,1 Zout (g) 1,1

Zie hier ook het recept: http://ow.ly/qPUf30ox0Dc

Recente berichten