Uitgelichte berichten

Feestje op je bord: roggebrood met peer

De nieuwe week is begonnen en dit keer staat de lunch centraal. Deze week praktische tips om groente en fruit als beleg te gebruiken! 🍏🍓🥦

We beginnen deze week met een recept van collega gewichtsconsulent Nicole van Gewichtsconsulente Asten. Haar recept: mehrkornbrood met gegrilde peer.

Ingrediënten voor 1 persoon: 1 snee Mehrkornbrood (roggebrood met lijnzaad en pompoenpitten) 1 middelrijpe peer (doyenne du comice) Zuivelspread (15 gram) 5 pecanoten (ongezouten en grof gehakt) Halvarine (6 gram) Peper naar smaak

Bereiding: Was de peer (met schil) en snij in dunne plakken. Verwarm een grillpan en gril de plakjes peer 1 minuut per kant. Besmeer het Mehrkornbrood met de halvarine en de zuivelspread. Leg daarop de gegrilde plakjes peer (zodat ze nog een beetje warm zijn). Verdeel de pecannoten erover heen. Breng op smaak met peper.

Voedingswaarde* (per persoon): Energie (kcal) 400 Vet (g) 14 Verzadigd vet (g) 3 Eiwit (g) 8 Koolhydraten (g) 31 Zout (g) 0,7

(*) hoewel zorgvuldig vastgesteld, kunnen aan deze gegevens geen rechten worden ontleend. © Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland 2018. Recepten en aanvullende informatie zijn alleen voor persoonlijk gebruik.

Recente berichten