Please reload

Recente berichten
Uitgelichte berichten

Makkelijke Maaltijd

June 11, 2018

Deze week staat de makkelijke maaltijd centraal. Niet in de zin van afhalen of opwarmen. Je gaat zien dat een gezonde maaltijd bereiden echt niet veel tijd hoeft te kosten. Je krijgt inspiratie met gezonde en eenvoudig te maken recepten.

 

 

 

Dat gezond eten helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn zie je met deze 7 makkelijke en gezonde avondmaaltijden. Voor elke dag een simpel gerecht voorzien van minimaal 2 ons groente. De maaltijden zijn stuk voor stuk calorievriendelijk en in een handomdraai te maken.

 

Let op: alle hoeveelheden zijn per persoon. Dus of je nu voor jezelf kookt of voor een groot gezin, je komt altijd goed uit: vermenigvuldig de waarden gewoon met het aantal personen.

 

Maandag: aardappelen, groente en vis
200 g andijvie – 4 kleine gekookte aardappels – 1 stukje kabeljauwfilet met mosterd – 1 schaaltje (magere) vanilleyoghurt.

 

Dinsdag: pasta
Mix 2 tangen volkorenspaghetti met ½ pot tomatensaus, 1 gebakken kalkoen- of kipworstje, 1 ui, grof gesnipperd, ½ teentje knoflook, geperst en een zak van 150 g grove soepgroenten.

 

Woensdag: soep
1 diep bord met verse paddenstoelensoep (voeg verschillende soorten in stukken toe aan een bouillon, met een gesneden sjalotje, tijm en peterselie) – 1 meergranen- of volkorenpistolet - 1 flinke groene salade.

 

Donderdag: stampot
Stamppot van wortel (200 g), ui en kruimige aardappelen (4 grote) met hamreepjes (75 g) en geraspte (30+) kaas – 1 schaaltje (magere) vanilleyoghurt. 

 

Vrijdag: salade
1 maaltijdsalade van kropsla, 1 sinaasappel in partjes, ½ rode ui, in ringen, gerookte kipfilet, geraspte wortel, wat olijfolie – 2 sneetjes geroosterd volkorenbrood.

 

Zaterdag: aardappelen, groente, vlees
100 g (mager) gehakt, met wat paneermeel en kruiden tot een bal gerold – prei uit de wok (met een uitje en knoflook) - 2 opscheplepels gekookte krieltjes. 

 

Zondag: pastasalade
Pastasalade van 150 g gekookte volkorenpasta met 100 g jonge spinazieblaadjes (rauw), 50 g witte-kaasblokjes (light/20+), 4 zongedroogde tomaten in stukjes, olijfolie, oregano, tijm, peper.

 

 Zie ook de website van de BGN: http://ow.ly/L2JK30keVOA

 

Please reload