Please reload

Recente berichten
Uitgelichte berichten

Snack Free Week: tip 7

April 22, 2018

Gezond tussendoortje: Wist je dat kikkererwten het perfect doen als gezond tussendoortje? Je marineert ze met kruiden en een klein beetje olijfolie, roostert ze vervolgens even in de oven en klaar is je healthy snack!

Het recept (komt van de BGN en vind je ook hier http://ow.ly/u6LD30jqIHf):

 

Voor een schaaltje (2 porties):

 

1 potje kikkererwten (uitgelekt, 200 gram)

1 theelepel paprikapoeder

1 mespunt chilipoeder

1 mespunt zout

1 eetlepel olijfolie

 

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 200 graden

Laat de kikkererwten uitlekken in een zeef

Meng in een kom de kikkererwten met de olijfolie en kruiden

Verspreid de gekruide kikkererwten over een met bakpapier beklede ovenplaat

Rooster ze 30 minuten in de oven en schep ze halverwege even om.

 

Voedingswaarde*:

Bevat per portie 7 g eiwit, 15 g koolhydraten, 8 g vet (waarvan 1 g verzadigd vet), 7 g vezel, 1 g zout, 176 kcal.

 

(*) hoewel zorgvuldig vastgesteld, kunnen aan deze gegevens geen rechten worden ontleend.

© Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland 2018.

 

 

 

Please reload