Uitgelichte berichten

Eet jij genoeg zuivel?

Eet je volgens de Schijf van Vijf dan gebruik je elke dag 3 porties (totaal 450 ml) zuivel per dag. Voor de ouderen onder ons zijn dat zelfs 4 porties (totaal 600 ml).

In zuivel (melk- en melkproducten) zitten eiwitten, vitamines B2, B12, calcium en nog een aantal mineralen.

De eiwitten zorgen voor de groei en herstel van het lichaam, de calcium het zorgt ervoor dat botten kunnen groeien en stevig blijven. Natuurlijk kan je deze voedingsstoffen ook uit ander eten halen maar zuivel is hiervoor makkelijk en lekker!

Yoghurt verlaagd de kans op diabetes type 2 en melkproducten in het algemeen verlagen de kans op darmkanker.

Kies het liefst voor de magere varianten, dat scheelt in de hoeveelheid verzadigde vetten. Let ook op de hoeveelheden toegevoegde suikers en ander zoetmiddelen. Die heb je niet nodig.

Een goed alternatief voor melkproducten zijn de producten gemaakt van sojabonen. Dit is een plantaardig alternatief waar weinig verzadigd vet in zit. Ga dan wel voor die varianten die zijn verrijkt met calcium en B-vitaminen. Let ook hier op de toegevoegde suikers.

Hoeveel zuivel eet jij op een dag?

Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
YourWeight
Ravelstraat 15

1901 VK Castricum

tel: 0251 700 259

WhatsApp 06 301 23 662

silvia@yourweight.nl

www.yourweight.nl

Kamer van Koophandel 64957454  

BGN Lidmaatschapsnummer 3249     

gewichtsconsulentcastricum

Algemene Voorwaarden

Privacybeleid

Aangesloten bij
weightwatchers
powerslim
  • Facebook Social Icon

afvallen castricum limmen heiloo uitgeest akersloot heemskerk egmond krommenie assendelft  coaching begeleiding