Please reload

Recente berichten
Uitgelichte berichten

Havermout met walnoot, banaan en blauwe bessen

February 8, 2016

Voor dit ontbijt voor 1 persoon heb je nodig:

40 gram havermout

200 ml magere melk

2 walnoten

1 banaan

30 gram blauwe bessen

kaneel

 

Breng de melk aan de kook, pureer ondertussen de helft van de banaan. Als de melk kookt kan de havermout en de gepureerde banaan erbij. Dit 2 minuten zachtjes laten koken. Zijn de bessen uit de vriezer doe die dan de laatste minuut erbij. Dan ontdooien ze in de pan. Op smaak brengen met de kaneel. Garneren met de rest van de banaan en de walnoten.

 

In dit ontbijt zitten 455 calorieën. Als je wil afvallen misschien wat veel. Het ontbijt zit wel vol met goede voedingsmiddelen. De rest van de ochtend heb je waarschijnlijk geen trek en daardoor geen tussendoortje nodig. Wil je minder calorieën: vervang de melk door ongezoete amandelmelk (of water) en laat de walnoten weg. Het ontbijt heeft dan 280 kcal (water) of 310 kcal (amandelmelk). Vooral de walnoten leveren veel calorieën, maar deze zijn wel super gezond!

 

 

 

Please reload